26 maja 2018
Wyrolowany - Remont s/y Santa Pasta, cz. 15
Ech, gdyby tylko istniały zawody w składaniu i stawianiu masztu, na jachtach klasy Albin Vega. Byłbym na pewno mistrzem. Podczas tej wiosny robiłem to już dwukrotnie.
A wszystko za sprawą oszczędności, które chciałem poczynić, przy zakupie nowego osprzętu. Miał być spektakularny sukces. Miało być tak pięknie. Zostałem jednak wyrolowany...
5 maja 2018
G-force tank - Remont Santa Pasta cz. 14
Najeść, to się każdy może. Trochę lepiej, lub czasem trochę gorzej. Ale przecież nie oto chodzi, jak co potem komu wychodzi. Po prostu - czasami człowiek musi, inaczej się udusi. Wszak wszystko, co w siebie wmusi, kiedyś w końcu wyjść musi.
21 kwietnia 2018
Wiosenna maseczka antyporostowa - Remont s/y Santa Pasta, cz. 13
Nie ma na świecie chyba nic gorszego, jak jacht wyciągnięty z wody. Niestety, w naszej strefie klimatycznej zdarza się to każdemu, przynajmniej raz w roku.
Jesienią 2017, już po raz drugi w swojej armatorskiej karierze, obserwowałem z ciekawością, wyłaniającą się z wody, podwodną część Santa Pasty. Ciekawy byłem czy i tym razem farba przeciwporostowa zrobiła robotę...
10 kwietnia 2018
Bacterius Engineus Stopus - Remont s/y Santa Pasta, cz. 12
Ekologia kosztuje - zrozumie ten, komu się silnik popsuje.
Nigdy nie byłem przeciw ekologii, ale przeciw głupocie zawsze - przynajmniej się staram. Były już ekologiczne żarówki z rtęcią i nie jestem pewien czy bio dodatki do paliw nie są kolejnym pseudoekologicznym bełkotem.
Zastanawiam się na ile przyrodzie taki eko-koktajl służy. Ile zbiorników trzeba potem umyć, paliwa skażonego zutylizować, filtrów wymienić, czy też dodatków bakteriobójczych wyprodukować i w komorze silnika spalić.
W każdym razie, mnie ten cały pomysł z biopaliwami na zdrowie nie wyszedł...
8 kwietnia 2018
"Dlaczego żeglarze nie potrafią pływać oraz inne morskie osobliwości" Nic Compton
Prawdę mówiąc, spodziewałem się czegoś lepszego.
Książka jest zbiorem ciekawostek, którymi w epoce internetu trudno czytelnika zaskoczyć i do lektury na dłużej przyciągnąć.
Aczkolwiek, w rodzinnym rejsie po pełnym morzu, może stać się nieocenioną pomocą rodzicielską w zapewnieniu, uzależnionym od WiFi dzieciom, rozrywki. Z tego tylko powodu książka "Dlaczego żeglarze nie potrafią pływać..." Nica Comptona zagości w tym sezonie w mojej bibliotece jachtowej.
Dobrą stroną publikacji jest to, że zebrane w niej historie są od siebie niezależne i mocno zróżnicowane tematycznie. Przez to można po jej treść sięgać wybiórczo i bez zobowiązań czasowych. A tym sposobem możemy urozmaicić sobie nie tylko długie rejsu godziny, ale i krótkie zatokowe przebiegi.
Jeżeli spodobał Ci się ten wpis i chcesz podziękować mi za czas spędzony przy jego tworzeniu, a także dać mi siłę do dalszej radosnej twórczości, która odbywa się zwykle w późnych godzinach wieczornych, możesz postawić mi kawę - będzie mi niezwykle miło :) Rafał.
25 marca 2018
"Dookoła świata o tak, o... Dzienniki oceaniczne" Dobrochna Nowak, Szymon Kuczyński
Z książki "Dookoła świata o tak, o..." dowiedzieć się można o...
O tym jak Dobrochna Nowak i Szymon Kuczyński jacht(y) budowali. Ile im to czasu zajęło i ile ich to kosztowało - wysiłku i pieniędzy. Książka zawiera bowiem dokładną specyfikację użytych do budowy materiałów.
Również o tym, jak to jest być samemu na oceanie i jak nędzne jest to zajęcie dla kogoś, kto tego prawdziwie nie kocha.
Szymon do takich typów na pewno nie należy. Z tego co pisze, spełnia się w roli samotnego żeglarza i robi to w szczególny dla siebie sposób. Ot prawdziwy z niego minimalista.
Lektura tylko dla miłośników gatunku. Nie wiem czy sprawił to styl dziennika pokładowego, czy bezszeryfowy font, ale czytało mi się jakoś szczególnie ciężko. A może to tylko oddany wiernie rytm życia na oceanie, którego jako żeglarz turysta nie czuję i tym samym nie do końca pojmuję.
O tym jak Dobrochna Nowak i Szymon Kuczyński jacht(y) budowali. Ile im to czasu zajęło i ile ich to kosztowało - wysiłku i pieniędzy. Książka zawiera bowiem dokładną specyfikację użytych do budowy materiałów.
Również o tym, jak to jest być samemu na oceanie i jak nędzne jest to zajęcie dla kogoś, kto tego prawdziwie nie kocha.
Szymon do takich typów na pewno nie należy. Z tego co pisze, spełnia się w roli samotnego żeglarza i robi to w szczególny dla siebie sposób. Ot prawdziwy z niego minimalista.
Lektura tylko dla miłośników gatunku. Nie wiem czy sprawił to styl dziennika pokładowego, czy bezszeryfowy font, ale czytało mi się jakoś szczególnie ciężko. A może to tylko oddany wiernie rytm życia na oceanie, którego jako żeglarz turysta nie czuję i tym samym nie do końca pojmuję.
Jeżeli spodobał Ci się ten wpis i chcesz podziękować mi za czas spędzony przy jego tworzeniu, a także dać mi siłę do dalszej radosnej twórczości, która odbywa się zwykle w późnych godzinach wieczornych, możesz postawić mi kawę - będzie mi niezwykle miło :) Rafał.
16 marca 2018
"Polskie wybrzeże Bałtyku" - Przewodnik żeglarski - Marcin Palacz
Rzeczy tworzone z pasją od razu daje się rozpoznać.
Tak też jest z najnowszym przewodnikiem żeglarskim "Polskie wybrzeże Bałtyku" Marcina Palacza, który swoją premierę miał zaledwie kilka dni temu, na targach "Wiatr i Woda 2018" w Warszawie.
Tym razem, autor zdecydował się na współpracę z Wydawnictwem Nautica. I dobrze uczynił, bo książka prezentuje się doskonale.
Podobnie jak w opisywanej już przeze mnie "Południowej Szwecji", książka zdaje się pękać w szwach od ilości zawartych w niej informacji. Kolorowe zdjęcia i szczegółowe plany portów, oparte na publikacjach nautycznych BHMW, tworzą bardzo użyteczną pomoc nawigacyjną dla żeglarzy.
Tym razem nie zabrakło niezwykle użyteczniej, zintegrowanej z okładką mapki, będącej ogólnym indeksem graficznym, prowadzącym czytelnika na skróty, od zaznaczonego kropką portu, do konkretnego numeru strony.
Pomiędzy okładkami książki znajdziemy opisy aż 81 portów polskiego wybrzeża. To ilość której wielu żeglarzy nie odważyło się (nawet w myślach) szacować.
Przewodnik Marcina Palacza to pozycja obowiązkowa w biblioteczce jachtowej każdego polskiego jachtu, od Zalewu Szczecińskiego po Zalew Wiślany.
Tak też jest z najnowszym przewodnikiem żeglarskim "Polskie wybrzeże Bałtyku" Marcina Palacza, który swoją premierę miał zaledwie kilka dni temu, na targach "Wiatr i Woda 2018" w Warszawie.
Tym razem, autor zdecydował się na współpracę z Wydawnictwem Nautica. I dobrze uczynił, bo książka prezentuje się doskonale.
Podobnie jak w opisywanej już przeze mnie "Południowej Szwecji", książka zdaje się pękać w szwach od ilości zawartych w niej informacji. Kolorowe zdjęcia i szczegółowe plany portów, oparte na publikacjach nautycznych BHMW, tworzą bardzo użyteczną pomoc nawigacyjną dla żeglarzy.
Tym razem nie zabrakło niezwykle użyteczniej, zintegrowanej z okładką mapki, będącej ogólnym indeksem graficznym, prowadzącym czytelnika na skróty, od zaznaczonego kropką portu, do konkretnego numeru strony.
Pomiędzy okładkami książki znajdziemy opisy aż 81 portów polskiego wybrzeża. To ilość której wielu żeglarzy nie odważyło się (nawet w myślach) szacować.
Przewodnik Marcina Palacza to pozycja obowiązkowa w biblioteczce jachtowej każdego polskiego jachtu, od Zalewu Szczecińskiego po Zalew Wiślany.
Jeżeli spodobał Ci się ten wpis i chcesz podziękować mi za czas spędzony przy jego tworzeniu, a także dać mi siłę do dalszej radosnej twórczości, która odbywa się zwykle w późnych godzinach wieczornych, możesz postawić mi kawę - będzie mi niezwykle miło :) Rafał.
Subskrybuj:
Posty (Atom)