29 czerwca 2016

"Południowa Szwecja. Przewodnik dla żeglarzy" Marcin Palacz

Nie ma chyba bałtyckiego żeglarza, który chociaż raz nie skorzystał, przynajmniej z jednej locji Jerzego Kulińskiego. Niestety, czas gna do przodu i coraz częściej informacje w nich zawarte mają wartość jedynie historyczną.
Ale są też dobre nowiny. Na horyzoncie pojawiają się nowe możliwości. "Południowa Szwecja. Przewodnik dla żeglarzy" Marcina Palacza jest jedną z takich propozycji.

Autor znany jest w kręgach żeglarskich nie od dziś. A na internetowych forach żeglarskich udziela się na tyle aktywnie, że nie mam pojęcia jak znalazł czas na przygotowywanie tak obszernego materiału, z którego powstała książka.



Tak - jestem zaskoczony i pozostaję pod ogromnym wrażeniem objętości przewodnika. Marcin Palacz zadbał przy tym - jak sam stwierdza w przedmowie - o aktualność zawartych informacji. Nie sposób odwiedzić osobiście tak dużej ilości portów w przedziale czasowym pozwalającym na zachowanie aktualności wszystkich danych. Można natomiast, przed wydaniem książki, zweryfikować i uzupełnić informacje z innych źródeł - co autor właśnie uczynił.

Przewodnik zawiera "opisy ponad 60 portów, ich plany, zdjęcia, informacje nawigacyjne, infrastrukturę, porady praktyczne, atrakcje turystyczne i ciekawostki".

Niedługo woduję moją łódkę i planuję zorganizować w tym sezonie jakiś weekendowy rejs z Gdańska do Karlskrony, z kilkudniowym rodzinnym opływaniem okolicznych wysepek. Mam nadzieję, że przewodnik który właśnie nabyłem pomoże mi w wyborze trasy i przygotowaniu rodzinie atrakcji. A o tym czy się sprawdził, dam znać na pewno.



Postaw mi kawę na buycoffee.to

Jeżeli spodobał Ci się ten wpis i chcesz podziękować mi za czas spędzony przy jego tworzeniu, a także dać mi siłę do dalszej radosnej twórczości, która odbywa się zwykle w późnych godzinach wieczornych, możesz postawić mi kawę - będzie mi niezwykle miło :) Rafał.